Views: 8
Translation into Arabic by TAGHRID BOU MERHI
Short Essay
Poetry: The language of feeling absolute beauty
Shikdar Mohammed Kibriah , Bangladesh
Poetry is an aesthetic expression of perception and conception that manifests itself in a special form of word-project. Aesthetics is the subjective matter of art. Poetry is an art, in fact, a highly classified art, and so, aesthetic truth is the essence of poetry. Aesthetics is the pleasurable self-indulgence of the sense of beauty. Poetry as an expression of aesthetic truth is the finest example of wordy projects of art. Poetry is like a beautiful woman; In whose whole body, every part of the body is beautifully united in a mood.
Poetic thought comes from the creative mood that initiates the existence of aesthetic perception in the structure of words. The content of the poetry is the epitome of aesthetic feeling. Poetry collects its data from nature for its existential formation. The immediate sensation is enriched with spiritual beauty through an intellectual intuition that creates a unique sense of self-satisfaction.
This feeling vibrates in the artistic structure of the lively word. That is why, the poetic language formed with the aesthetic structure of the intuitive words is not a report or a simple narration. This language is definitely distinctive and intuitive. And obviously more meaningful than that of its lexical meaning. For this reason, poetic language is as meaningful as magical and mysterious too. In fact, in a poem the feeling of the poet’s soul is revealed or translated in the subtle art of words. But, all these originate from the sensational interaction and combination of natural objects and human nature, and so follow the truth of nature and the principle of universality.
Therefore, poetry is that linguistic project in which the insightful lexicon of nature, humanity and universality is assimilated. All these feelings are revealed in the aesthetic experience of the poet. That is why, poetic language is certainly a universal voice of the absolute. And the poet is the creator of that aesthetic language. Consequently, the poet should bear in mind that, universality is never deviated from the ideological, ethical, social. individual etc.. beauties that are inevitably related to humanity, civility, world-order, peace and progress. As a representative of the universality, a poet cannot be indifferent and irresponsible to preserve all these beauties in his aesthetically thoughtful poetic mind and represent them through his artistic verses for the solid joy of feeling absolute beauty.
ترجمة إلى العربية: تغريد بو مرعي
مقالة قصيرة
الشعر: لغة الإحساس بالجمال المطلق
شكدار محمد كبرياه، بنغلاديش
الشعر هو التعبير الجمالي عن الإدراك والتصور الذي يظهر في شكل خاص من المشروع اللفظي. الجماليات هي مسألة ذاتية في الفن. الشعر هو فن، بل هو فن راقٍ للغاية، وبالتالي فإن الحقيقة الجمالية هي جوهر الشعر. الجماليات هي المتعة الذاتية للإحساس بالجمال. الشعر كتعبير عن الحقيقة الجمالية هو أفضل مثال على المشاريع اللفظية الفنية. الشعر يشبه المرأة الجميلة؛ التي تتوحد فيها جميع أجزاء الجسد في مزاج جميل.
الفكر الشعري يأتي من المزاج الإبداعي الذي ينشئ الإدراك الجمالي في بنية الكلمات. محتوى الشعر هو خلاصة الشعور الجمالي. الشعر يجمع بياناته من الطبيعة لتشكيل وجوده. الإحساس الفوري يثرى بالجمال الروحي من خلال الإدراك العقلي الذي يخلق إحساسًا فريدًا بالرضا الذاتي.
هذا الشعور يهتز في البنية الفنية للكلمة الحية. لهذا السبب، اللغة الشعرية المتشكلة بالبنية الجمالية للكلمات البديهية ليست تقريرًا أو سردًا بسيطًا. هذه اللغة بالتأكيد مميزة وبديهية. ومن الواضح أنها أكثر معنى من معناها اللفظي. لهذا السبب، اللغة الشعرية هي ذات معنى كما هي سحرية وغامضة أيضًا. في الواقع، في القصيدة يتم الكشف عن شعور روح الشاعر أو ترجمتها في الفن الدقيق للكلمات. ولكن، كل هذه تنشأ من التفاعل الحسي والتكامل بين الأشياء الطبيعية والطبيعة البشرية، وبالتالي تتبع حقيقة الطبيعة ومبدأ العالمية.
لذلك، الشعر هو ذلك المشروع اللغوي الذي يتم فيه استيعاب المعجم البصير للطبيعة والإنسانية والعالمية. كل هذه الأحاسيس تُكشف في التجربة الجمالية للشاعر. لهذا السبب، اللغة الشعرية هي بالتأكيد صوت عالمي للمطلق. والشاعر هو خالق تلك اللغة الجمالية. وبناءً على ذلك، يجب أن يضع الشاعر في اعتباره أن العالمية لا تنحرف أبدًا عن الجماليات الأيديولوجية والأخلاقية والاجتماعية والفردية… إلخ التي ترتبط حتمًا بالإنسانية والتحضر والنظام العالمي والسلام والتقدم. كشخص يمثل العالمية، لا يمكن للشاعر أن يكون غير مبالٍ وغير مسؤول في الحفاظ على كل هذه الجماليات في عقله الشعري المدروس وتمثيلها من خلال أبياته الفنية من أجل متعة صلبة في الشعور بالجمال المطلق.